We blijven ons hier nog altijd verbazen.......
Het is hier heel normaal dat je bijvoorbeeld een nieuwe bank, bed, of koelkast koopt en dan met je nota naar je werkgever gaat. En dan vraag je gewoon, 'werkgever betaal jij mijn nota? en dan ontvang ik deze maand/volgende maand minder salaris. Oh ja, let u wel op de betaaltermijn:-). Dank u!'
Customer Service? ze kunnen het schrijven maar er naar handelen.......
Als je hier verhuisd moet je overal persoonlijk je nieuwe adres door gaan geven! Hierbij de ervaring van het engergie bedrijf, GEBE (gemeenschappelijk energiebedrijf bovenwindse eilanden).
Als je een energie contract afsluit dan betaal je een borg, best fors zo'n 300 dollar! Wanneer je gaat verhuizen, krijg je je borg terug. Althans het wordt verrekend met je laatste nota, en dan hoop je dat er nog iets over is van je borg. Hiertoe moet je dan zelf een cheque ophalen bij het energiebedrijf. Met je cheque moet je dan weer naar de bank om deze te innen. En overal staan enorme rijen!
Procedure is duidelijk......denk je! Dan sluit je dus een nieuwe energie contract af voor je nieuwe huis, en betaal je weer opnieuw een borg...........Dat is ten eerste al ongelooflijk. Maar wat je moet doen om je 'oude' borg terug te krijgen is niet normaal - was het maar zo simpel als het proces.
Inmiddels ben ik al 3x bij GEBE geweest en heb nog steeds geen borg terug. Inmiddels wonen we al 2 maanden in ons nieuwe huis.
De 1e keer ging ik naar GEBE om uitleg van de eindnota, deze was echt onduidelijk. Het leek erop dat we facturen dubbel moesten betalen en er was niets vermeld over terug te ontvangen borg. Enfin, we bleken recht te hebben op restitutie van een deel van de borg. Over 2 weken zou de cheque klaar liggen.
De 2e keer dus naar GEBE om de cheque op te halen. Nee ligt nog niet klaar, volgende week. Ok, fijne dag nog (grgrgrgrgr).
De 3e keer, week later, weer naar GEBE. Nog geen cheque! "You owe us money"! PARDON?
Na wat heen en weer gekletst over de laatste nota even verteld, hoorbaar voor alle wachtende klanten, dat ze een waardeloze customer service bieden. Ik moest namelijk weer terug naar 'loket 1' = loket waar ik geweest was voor uitleg van de factuur en toezegging over terug te ontvangen borg had gekregen.
Ja, voor iedere vraag een ander loket, de een aan de voorkant van het gebouw de ander aan de andere kant. En overal wachten, wachten wachten. Goed, weer terug bij de afdeling ' factuur uitleggen'; "Oh pardon, er is iets mis gegaan, ik stuur nu de mail dat u cheque gemaakt wordt. Deze kunt u maandag, uiterlijk woensdag ophalen." Gelukkig belt de mevrouw mij op als maandag de cheque nog niet klaarligt. Ik zet in op woensdag, ook als ze niet belt!
Bij het vorige adres kregen we onze nota digitaal, en dit hadden we nu ook gevraagd. Dus gelijk maar bij deze dame gevraagd of ze dit voor me kon nakijken. Ik was heel benieuwd of ze het zou doen, want eigelijk moest ik weer naar de voorkant van het gebouw naar de customer service (weer een ander loket). Maar gelukkig ging ze gelijk voor me aan de slag. Na tig keer invullen van onze namen vond ze eindelijk in het systeem ons contract....Geen email adres.....Weer een verbazing; je contractgegevens worden dus niet overgenomen van het ene naar het andere contract. Alles moet opnieuw worden ingevoerd!
KEEP SMILING AND BE PATIENT!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten